The Kiev Times - ежемесячная аналитическая газета и новостной сайт

Парламентских выборов не будет?

24 мая 2014, 8:59
83
Версия для печати Отправить
Бригинец

Темой беседы корреспондента The Kiev Times с представителем власти народным депутатом Украины (фракция «Батькивщина») Александром Бригинцом стали последние события вокруг разработок проектов новой Конституции Украины, а также различные предположения и точки зрения вокруг этой темы.

Читайте: Бабай идет на Киев

— Премьер-министр Украины Арсений Яценюк, во время своего выступления в парламенте, говорил о том, что новую редакцию Конституции должны подготовить и подписать все политические силы в стране, и документ должен быть подготовлен к первому туру президентских выборов, до 25 мая…

— Арсеній Петрович — лише нанята на роботу парламентом людина на посаду прем’єр-міністра. Максимум, що він міг зробити — висловити позицію Кабінету Міністрів. Позицію парламенту повинен висловлювати як мінімум пан Турчинов.

Уряд розробив кілька варіантів Конституції, які направлені на розгляд Венеціанської комісії. Остання може їх або підтримати, або не підтримати. І це процес не одного дня. Говорити про те, що проект міг би бути прийнятий до виборів — було б неправильно, бо це не відповідає жодним цифрам.

— Можно ли вкратце охарактеризовать положения Конституции относительно полномочий президента?

— Можу висловити свою думку. Вважаю, що ті повноваження президента, які були раніше, завеликі, а повноваження, які є сьогодні, замалі. Треба знайти те, що буде посередині між деспотією, яка була раніше, і відсутністю порядку, що є сьогодні.

Наприклад, Партія регіонів і КПУ вважають, що повноваження президента ще відчутніше зменшити. Те саме стосується і теми децентралізації. Я розумію це поняття як передачу повноважень громадам на місцях, тобто містам і селам. А комуністи і регіонали розуміють децентралізацію як федералізацію, тобто передачу усіх повноважень губернаторам. Є багато питань і усіляких підходів, і саме тому було і запропоновано кілька варіантів Конституції.

Читайте: ДНР глазами жителей Донбасса

Після того як проекти будуть розглянуті Венеціанською комісією, її висновки будуть передані до Конституційного суду, і лише після цього 226 голосами проголосувати за те, що через одне скликання 300 голосів підтримає кінцевий варіант Конституції. Знайти 226 голосів — це я ще допускаю, а от щодо 300 голосів — сказати складно. Багато буде залежати від того, який прийде президент, яку він сформує більшість, чи буде розпущений зразу парламент, чи навпаки, затвердить Конституцію, а вже потім буде розпущений.

Я вважаю, що потрібно змінити закон про вибори, бо партійна і мажоритарна система виборів у нинішньому стані — жахливі. Треба робити відкриті партійні списки, після цього вносити зміни до Конституції, а вже потім робити парламентські вибори.

Все залежить від повноважень президента. Якщо вони будуть у рамках чинної Конституції, то перевибори можна і не проводити, якщо ж більшими, то можна провести і перевибори президента.

Передбачаю, що кінцевий варіант Конституції буде ухвалений не раніше весни 2015 року. А отже, оптимальний варіант переобрання парламенту — в 2015 році, а президента — в 2016-му.

Читайте: «Правый сектор» в Донбассе несет потери

Можна піти іншим шляхом: не міняти Конституцію, переобрати парламент прямо зараз (восени), і вже новий парламент має приймати нову Конституцію. Але якщо новий парламент змінить Конституцію таким чином, що зменшить повноваження президента, а збільшить свої, то він має бути знову переобраний, оскільки він обирався на менші повноваження, ніж будуть передбачені в новій Конституції.

— Вы сказали о том, что Партия регионов и КПУ выступают за то, чтобы значительно урезать полномочия президента. А какова позиция «Батькивщины»?

— Я не можу відповідати за всю фракцію, у мене таких повноважень немає. Висловлю лише свою позицію. Моя думка така, що повноваження президента повинні бути посилені, в зв’язку і з тим, зокрема, що має бути посилена роль місцевого самоврядування. Якщо ми віддаємо автономію, зокрема економічну, селу, селищу, місту, тобто громаді, якщо передаємо частину повноважень, то президент має право розпускати ці органи у випадку порушення ними Конституції. Що більші права надаються одній стороні, то більша компенсація повинна бути з іншого боку. Бо якщо ми не дамо такої компенсації, то країна піде в розвал. Кожен буде робити усе, що захоче. Те саме з парламентом: що більше повноважень у парламента, то більше має бути повноважень у президента щодо розпуску парламенту. Тобто коли Верховна Рада з широкими повноваженнями допустить якусь дурницю, президент має право її розпустити. Це компенсаторний механізм, який абсолютно зрозумілий.

Читайте: Почему ДНР не нужна Россия

— Рискует ли Украина, выбирая президента, когда еще нет определенности с Конституцией?

— Ні, ризику немає. Конституція є, а зміни до неї будуть колись. Головне, щоб вибори відбулися. Вони будуть проходити по сьогоднішнім законам і по тому варіанту Конституції, яка є зараз. Є повна система діючого законодавства, а отже, ризиків немає жодних.

24 мая 2014, 8:59
83
Версия для печати Отправить
«   »
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Вс

Новости

23:4622:4121:3620:4119:3218:5616:2314:2913:1711:4310:4610:039:268:4323:1521:5220:4118:5616:2314:2912:4311:2310:039:268:43
Все новости »

Другие рубрики